Slime (pl. Szlam) to 5. z kolei dodany wrogi
mob w grze. Pojawił się 23 lipca 2010 (Secret Friday 6 ! Alpha
1.0.11).
Potwory te wyglądają jak zielone, półprzezroczyste kostki. Istnieją 4
oficjalne wielkości Slime'ów: ogromne, duże, normalne i małe. Są to
pierwsze moby, które mogą się pojawić zarazem w świetle jak i w
ciemności. Te stworzenia występują naturalnie poniżej poziomu 17 od skały macierzystej,
ale były przypadki, że pojawiały się na powierzchni. Zwykle pojawiają
się w dużych jaskiniach lub kopalniach. Jest to poniekąd utrudnienie dla
gracza, bo w małych przestrzeniach slimy "wtapiały by" się w ścianę,
otrzymując obrażenia. Ale wynika to też z faktu, że największy slime
wymaga dość dużej przestrzeni do poruszania się i atakowania.
Atakowanie szlamu wiąże się z tym, że po "zabiciu" go, potwór zmienia
się w 4 mniejsze osobniki, chyba, że broń, którą atakujemy zabiera
więcej punktów życia niż 2 serca. Obecnie Slime'y nie rosną, gdy nie są
atakowane. Najmniejsze slime'y nie zadają graczowi obrażeń, jedynie go
popychają.
Slime'y pojawiają się tylko od łatwego do trudnego poziomu
trudności. Kiedyś slime'y nawet w dużych rozmiarach pojawiały się na
wszystkich poziomach trudności przez co gra dla nowych była nieco
trudniejsza, aczkolwiek problem ze slime'ami można było rozwiązać nie
schodząc poniżej 20 pola od dołu mapy. Błąd ten występuje też w Becie
1.3_01, ale spawn rate slime'ów jest mniejszy.
Informacje z Minecraft Wiki Polska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz